Діти

Дитина читає по складах. Що далі?

Всім привіт. З вами Дар’я Іванівна – методист онлайн-школи «Скороговорун».

Отже, перше, на що хочеться звернути вашу увагу:

складове читання – це тільки один з етапів навчання читання. І довго зупинятися на ньому і задовольнятися результатами не варто. Наша мета – читання за словами.

Ділимося рекомендаціями, які допоможуть вашій дитині перейти від складового читання до читання словами, а головне – краще розуміти прочитане.

1. Розвивайте швидкість читання складів

Необхідно, щоб дитина вимовляв склади швидко. Якщо їх розтягувати, наприклад, кааас-трююю-ляяя, до кінця слова, швидше за все, дитина забуде, про початкових складах, а значить, не зможе зрозуміти, що прочитав.

Щоб швидше розпізнавати склади, звертайтеся до спеціальних таблиць або флеш-картками. Можете придбати готові набори або написати нам. Картки – це всілякі комбінації складів для закріплення різних букв. Головне, займайтеся регулярно: день у день начитывайте сполучення від простих до складних. Щоб дитина при читанні автоматично видавав вірні склади, не замислюючись, що ж буде, якщо з’єднати з Про і т. д.

2. Робіть акцент на ударному складі

Ще однією причиною, по якій дитина читає по складах, але так і не розуміє прочитане, може бути неправильна постановка або відсутність наголосу.

· кар-ти-на

· кАр-ти-на

· кар-тИ-на

· кар-ти-нА

Вихід – поясніть дитині, що таке наголос. Що склади можуть бути ударними і безударными. Що для позначення наголошеного складу використовують спеціальний знак – риска зверху над ударної гласною. У порівнянні з безударными, ударний склад проговорюється трохи голосніше й трохи більше розтягнуто: кар-тИИИ-на.

На наших заняттях, наприклад, ми пропонуємо учням робити бавовна на ударний склад. Таким чином діти вчаться помічати наголоси у словах і краще запам’ятовують правильне вимова.

А для запам’ятовування складних слів добре підійдуть всім відомі короткі віршики, гортайте карусель:

Гортайте

3. Працюйте над словниковим запасом

Ця рекомендація тісно пов’язана з попередньою. Справа в тому, що дитина, зустрівши малознайоме слово, з високою часткою ймовірності вимовить його неправильно, наприклад, припуститься помилки в наголосі. А якщо не знає, то і не зрозуміє суті.

Вправ і ігор, в тому числі настільних, для розвитку мовлення та поповнення словникового запасу – превелика безліч. Прикладами ми охоче ділимося в інших наших статтях.

Важливо! Багато батьки, після того, як дитина навчилася читати по складах, перестають читати дитині вголос. А адже саме ви можете стати кращим прикладом для наслідування: наголоси, інтонаційні акценти, виразність, багатство і плавність мови.

Продовжуйте читати дитині вголос. Зупиняйтеся на незнайомих словах, щоб пояснити значення. По закінченні історії задавайте питання, щоб переконатися, що дитина зрозуміла ключові моменти розповіді.

До речі, ми радимо для різноманітності іноді мінятися ролями: нехай дитина читає вам, а на питання відповідаєте ви. Інший варіант – читати по черзі: один рядок ви, іншу – дитина.

4. Підсумки

Щоб дитина швидше перейшов від складового читання до читання словами, потрібно:

· доводити до автоматизму читання складів;

· вчитися виділяти ударний склад;

· поповнювати словниковий запас.

Важливо! Не женіться за швидкістю. На даному етапі плавність має велику цінність: нехай дитина читає більш повільно, але плавно.

На сьогодні все. Впевнені, що інформація була для вас корисною. Якщо є питання, будь ласка, задавайте в коментарях – обов’язково всім відповімо. Як бачите, нюансів у цій справі не мало. Якщо сумніваєтеся у своїх силах або вже не вистачає терпіння, а дитина в класі читає і розуміє гірше однокласників, то запишіться в нашу школу на безкоштовний пробний урок.

*Пробний урок ні до чого не зобов’язує, пройдіть його, а потім вирішите, займатися далі чи ні.